STRATEGICZNE PLANOWANIE MARKETINGOWE

DLA KOGO

  • Dla pracowników działu marketingu oraz  osób zaangażowanych w proces planowania marketingowego i zarządzanie produktami
  • Dla osób pragnących uporządkować posiadaną wiedzę marketingową  i doświadczenia praktyczne

CEL SZKOLENIA

  • Poznanie logiki i procesu strategicznego planowania marketingowgo, wykorzystanie  najlepszych praktyk  w tym zakresie oraz dostępnych modeli i narzędzi

PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI

  • Opracować strategiczny plan marketingowy
  • Analizować  informacje o  otoczeniu  firmy i zmianach na rynku
  • Ocenić zasoby firmy w kontekście oczekiwań klientów i możliwości rynkowych
  • Zbudować strategię marketingową
  • Zarekomendować  działania operacyjne  spójne ze strategią marketingową
  • Wykorzystać  w codziennej pracy dostępne modele, narzędzia i techniki marketingowe

FORMUŁA

  • Szkolenie zbudowane jest wokół case study - firmy  przystępującej do  planowania marketingowego oraz wprowadzenia zmian w ofercie produktów.
  • Proces analizy i planowania ma odniesienie do rzeczywistości .
  • Program podzielony jest na na bloki tematyczne, prezentujące  teorię i jej zastosowanie w praktyce. Podejście takie pozwala zrozumieć logikę i etapy procesu planowania  oraz wykorzystać  modele i narzędzia w trakcie zajęć.
  • Szkolenie jest interaktywne,  większość czasu uczestnicy pracują w małych zespołach,prezentują,  dyskutują .
  • Materiał teoretyczny ilustrowany jest przykładami z biznesu, literatury i publikacji.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

  • Szkolenie dwudniowe.
  • Maksymalna liczba uczestników: 18 osób
  • Prowadzone po polsku i po angielsku.

PROGRAM SZKOLENIA
 

  • Rozpoczęcie
    • program,  oczekiwane zachowania, indywidualne cele szkolenia
    • przegląd opinii  uczestników  na temat planowania marketingowego i zarządzania produktami
  • Logika strategicznego planowania  marketingowego
    • marketingowa orientacja firmy
    • rola marketingu strategicznego w organizacji
    • prezentacja  narzędzi i metod przydatnych w opracowywaniu strategii marketingowej
  • Omówienie case study
  • Klienci
    • proces decyzji o zakupie i ryzyka zakupwe
    • różnorodność potrzeb klientów
    • consumer insight - jak  odkryć i wykorzystywać
    •  badania marketingowe pomocne w zrozumieniu zachowania klientów
  • Analiza firmy i otoczenia:
    • strategia firmy i jej konsekwencje
    • wpływ środowiska zewnętrznego i wewnętrznego na firmę i marki
    • analiza konkurencji, benchmarking
  • Diagnoza sytuacji
  • Opracowanie strategii marketingowej:
    • wyznaczanie celów  marketingowych, spójnośc z celami biznesowymi
    • wybór strategii uzyskania przewagi konkurencyjnej
    • wybór strategii wzrostu 
    • segmentacja i  wybór grup docelowych 
  • Marketingowe działania taktyczne
    • logika i wykorzystanie modelu Marketing Mix 7P 
    • cyklu życia produktu (PLC)  i możliwych działań na każdym etapie
    • rola marki i zarządzanie marką 
    • pozycjonowanie marki  (BEW)
    • miejsce poszczególnych marek w portfolio i ocena ich potencjału 
    • proces wprowadzenia nowego produktu (NPD)
    • dostępność produktów w kontekście zachowań grupy docelowej
    • rola ceny i strategie cenowe
    • zintegrowana komunikacja marketingowa 
    • charakterystyka usług,  3P w odniesieniu do usług
    • planowanie budżetu marketingowego
    • kontrola działań i wyznaczanie wskaźników efektywności działań (KPIs)
  • Opracowanie strategii marketingowej i działań taktycznych  dla firmy z case study
    • prezentacje zespołowe, dyskusja, informacja zwrotna  
  • Ocena realizacji oczekiwań uczestników szkolenia


Ostateczna propozycja programu szkolenia powstaje po dokładnym zbadaniu potrzeb uczestników, oczekiwań klienta i ustalonych wspólnie celów szkolenia. W konsekwencji poszczególne moduły szkolenia czy zagadnienia mogą zostać rozbudowane lub okrojone. Długość szkolenia również może ulec zmianie.

Next Step  |  Al. Jerozolimskie 133/101, 02-304 Warszawa, tel. 602 418 467,
© 2010 Ewa Gugała-Hugues
Doradzwo biznesowe Warszawa
Projekt & cms: www.zaler.pl