SZTUKA PROWADZENIA EFEKTYWNYCH SPOTKAŃ

TŁO PROJEKTU
Efektywne wykorzystanie czasu na spotkaniu jest elementem dobrej organizacji pracy i skutecznej komunikacji. Dobrze prowadzone spotkania odgrywają ważną  rolę w budowaniu zespołów,  relacji wewnątrz firmy jak i komunikacji z klientami. Jednocześnie  stwarzają  możliwość  wymiany informacji, umożliwiają podsumowanie  osiągnięć  i  planowanie przyszłych działań. Źle prowadzone spotkania  są nudne,  stresujące i uznawane za stratę czasu.
 
DLA KOGO
Dla wszystkich  osób, które prowadzą lub uczestniczą w spotkaniach i chcą, aby były one dobrze zorganizowane, ciekawe a przede wszystkim osiągały zakładane cele.
 
CEL SZKOLENIA

  • Poznanie zasad organizacji i prowadzenia efektywnych spotkań angażujących uczestników
  • Doskonalenie umiejętnosci komunikacji na spotkaniach

PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI

  • Dokonać właściwego doboru uczestników spotkania
  • Ustalić cel i agendę oraz miejsce spotkania
  • Właściwie przygotować materiały przed spotkaniem
  • Opracować materiały na spotkanie (prezentacje, środki audiowizualne, materiały graficzne)
  • Zastosować  techniki komunikacyjne wzmacniające aktywność uczestników
  • Stosować różnorodne metody i sposoby komunikacji

FORMUŁA

  • Szkolenie ma charakter warsztatów, jest interaktywne  i mocno angażuje uczestników.
  • Uczestnicy pracują indywidualnie i w małych zespołach, wykonują ćwiczenia w odniesieniu do konkretnych sytuacji biznesowych i własnych doświadczeń zawodowych. Podejście takie pozwala  szukać rozwiązań problemów oraz ćwiczyć rekomendowane techniki  już w trakcie zajęć.
  • Teoria, przedstawiona  w formie  krótkich prezentacji, jest  poparta przykładami z praktyki,  literatury biznesowej, filmami. Wykorzystane są też testy i kwestionariusze.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Szkolenie dwudniowe
  • Maksymalna liczba uczestników: 16 osób
  • Prowadzone po polsku

PROGRAM SZKOLENIA

 

  • Rozpoczęcie
    • program, oczekiwane postawy, indywidualne cele szkolenia
    • wymiana poglądów i dotychczasowych doświadczeń w zakresie organizacji i prowadzenia spotkań 
  • Wprowadzenie do tematyki spotkań
    • zasadność organizacji spotkania, definicja spotkania, terminologia
    • charakterystyka różnych typów spotkań i ich cele
    • rola, zadania i odpowiedzialność organizatora spotkania
    • fazy pracy nad spotkaniem  
  • Przygotowanie spotkania
    • wyznaczanie terminu: uwarunkowania, ograniczenia 
    • okreslenie celu spotkania i kryteria doboru uczestników
    • opracowanie i zakomunikowanie uczestnikom agendy spotkania
    • wybór  miejsca spotkania: uwarunkowania, kryteria
    • przygotowanie uczestników do spotkania, dystrybucja materiałów 
  • W trakcie spotkania
    • aranżacja miejsca, niezbędny sprzęt
    • rozpoczęcie spotkania
      • wystąpienie organizatora spotkania - cel, zawartość,
      • ustalenie z uczestnikami zasad i reguł przebiegu spotkania
      • włączenie uczestników: wyznaczenie ról i odpowiedzialności 
      • omówienie postępu prac
    • realizacja agendy spotkania
      • techniki motywowania uczestników do działania  oraz budowanie dobrej atmosfery
      • wyjaśnienie pojęć, sztuka rzeczowej dyskusji
      • zasady tworzenia notatek w trakcie spotkania (minutes)  - sprawdzone metody, layout
    • techniki aktywizowania  uczestników
      • trudni uczestnicy i sposoby postępowania z nimi
      • waga kultury debaty i merytorycznej dyskusji, zabójcze frazy
    • zakończenie spotkania - przedstawienie planu działania, podjętych decyzji
    • podsumowanie spotkania - ocena osiągnięcia celu,  ocena pracy moderatora i uczestników
  • Po spotkaniu
    • dystrybucja  podsumowania spotkania i dalsze kroki
  • Zagadnienia  wspomagające
    • techniki aktywnego słuchania (pytania, parafrazy, podsumowane etc)
    • metody prezentacji problemów
    • techniki argumentacji
    • trudne sytuacje na spotkaniu
    • przyczyny nieudanych spotkań
    • materiały i narzędzia przydatne na spotkaniu
    • wybrane zagadnienia z obszaru sztuki prezentacji (przyciąganie uwagi słuchaczy, zyskania wiarygodności, zarządzanie emocjami, wykorzystanie głosu i języka ciała)
  • Zakończenie szkolenia
    • ocena realizacji oczekiwań uczestników szkolenia
Next Step  |  Al. Jerozolimskie 133/101, 02-304 Warszawa, tel. 602 418 467,
© 2010 Ewa Gugała-Hugues
Doradzwo biznesowe Warszawa
Projekt & cms: www.zaler.pl