ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

 

TŁO PROJEKTU 

Kapitał ludzki jest dzisiaj  podstawą sukcesu organizacji.  Skuteczne wykorzystanie potencjału pracowników, ich wiedzy i kreatywności  jest  niezbędne, a umiejętność  zarządzania zespołami staje się kluczową kompetencją menedżerów. To oni odpowiadają za budowanie relacji i motywację  pracowników, aby ich praca przynosiła jak najlepsze efekty.

 

DLA KOGO

  • Dla osób kierujących zespołami i odpowiadających za realizację zadań  wynikających ze  strategii firmy.
  • Dla osób, które chcą wiedzieć, jak wykorzystać potencjał  pracowników poprzez umiejętne  formułowanie celów, podejmowanie decyzji, delegowanie zadań, motywowanie i rozwiązywanie konfliktów.

 

CELE SZKOLENIA

  • Zdobycie wiedzy i umiejętności, które podniosą skuteczność uczestników jako liderów zespołów
  •  Poznanie teorii oraz technik i narzędzi pomocnych w zarządzaniu zespołami

 

PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI

  • Zbudować skuteczny zespół
  • Organizować pracę członków zespołu, delegować i koordynować zadania
  • Ustalać indywidualne cele oraz wspierać ich osiągnięcie
  • Oceniać, motywować, udzielać informacji zwrotnej oraz rozwiązywać sytuacje konfliktowe
  • Stosować efektywną komunikację z członkami zespołu

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  •  Szkolenie dwudniowe
  • Maksymalna liczba uczestników: 18 osób
  • Prowadzone po polsku

 

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

  • Rozpoczęcie 
    • program, oczekiwane postawy, indywidualne cele szkolenia
    • mentalność zespołowa
  • Zespół w strukturze organizacji
    • rodzaje i formy współpracy zespołów
    • istota pracy zespołowej
  • Definicja i ewolucja zespołu
    • charakterystyka efektywnego zespołu
    • jak zbudować efektywny zespół – teoria i  najlepsze praktyki z biznesu
    • dynamika zespołu i umiejętność oceny procesów zachodzących w grupie
    • style kierowania  w zależności od fazy budowania zespołu
    • role w zespole, analiza indywidualnych predyspozycji
  •  Lider we współczesnej teorii zarządzania
    • ewolucja podejścia do zagadnienia przywództwa
    • przywództwo a kierowanie
    • lider zespołu - próba definicji
    • c echy, kompetencje i zadania lidera zespołu
    • techniki wpływu 
  • Spójność działań zespołu i firmy
    • kaskada celów firmy i przełożenie ich na cele indywidualne
    • logika i praktyka zarządzania przez cele
    • praca w zespole - jak uniknąc chaosu (techniki, narzędzia)
  •  Rozwijanie zespołu
    • sposoby motywowania członków zespołu
    • delegowanie zadań - sytuacje, zasady
    • doradzanie i wspieranie -  sytuacje, zasady
    • coaching
  • Rozwiązywanie trudnych sytuacji
    • udzielenie  informacji zwrotnej
    • konflikty: przyczyny, strategie i metody rozwiązywania
    • konstruktywna krytyka
  • Komunikacja w zespole
    • waga dobrej komunikacji w budowaniu relacji w zespole
    • formy i metody  skutecznej komunikacji 
    • docenianie osiągnięć, jak chwalić i nagradzać
  • Ocena realizacji oczekiwań uczestników szkolenia

 

Ostateczna propozycja programowa powstaje po dokładnym zbadaniu potrzeb uczestników szkolenia i zdefiniowaniu celów Klienta. W zależności od rozpoznanych oczekiwań,  poszczególne moduły szkolenia czy zagadnienia mogą zostać rozbudowane lub okrojone.

 

 

Next Step  |  Al. Jerozolimskie 133/101, 02-304 Warszawa, tel. 602 418 467,
© 2010 Ewa Gugała-Hugues
Doradzwo biznesowe Warszawa
Projekt & cms: www.zaler.pl